onsdag 19. februar 2014

Vaskerom

Oppussing er alltid moro. Og  værtfall for meg som er en betraktelig gal interiørarkitekt hvor alt skal være perfekt. Dette er både en dårlig og god egenskap. Som barna sier: " Mamma, ting kan være rotete i blant." Det har de helt rett i, jeg er en perfeksjonist, men er ikke alle mødre det innerst inne? Vi har hatt ett vaskerom som har vært halvveis gjort i snart 3 år og nå sier jeg stopp. Vaskerommet er rett ved inngangen, og med døren til vaskerommet åpen, ser alle gjester inn, og dette liker jeg igrunn ikke noe særlig. Det er uferdige lister og panelet er ikke lagt ordentlig. Dette får mannen ta seg av, så kan jeg i det minste ta meg av innrednigsdelen. Det finnes mange måter å innrede ett vaskerom på, og jeg kjenner at jeg ikke helt har funnet den rette innredningen enda, så hvorfor ikke få litt tips fra dere lesere? Det er jo derfor det er så deilig med blogg. Da kan man dele litt erfaringer og meninger med hverandre.



Jeg har alltid vært svak for sortering og oppbevaring av ting, bruk av høyde er en veldig viktig ting ved innreding, da får man bedre gulvplass og får vekk litt av det unødvendige som ikke trengs hver dag. Det gir ett renere og ryddigere uttrykk, og bruk av rene elementer som mye skap som skjuler, men også åpne hyller for og gi ett litt mer hjemmekoselig uttrykk. Løsningen i bildet over, der det er brukt sortering av skittentøy, er en herlig løsning synes jeg, da får man det litt ryddigere og enklere hverdag.




 Her er det brukt rene løsninger og som nevnt tidligere, bruk av skap gjør uttrykket renere. Man gjemmer rett og slett ting som ikke trengs for å gi ett ryddig syn.




I stede for og ha vaskemiddel og rengjørings-produkt liggende fremme, kan man enten gjemme det skap og hyller, eller man kan få seg søte, kule bokser som man har vaskemiddel i. Da blir det enkelt og ryddig, og samtidig gir det ett systematisk uttrykk. Navngi boksene med for eksempel "Hvit" og "farge" slik at det blir enkelt og se forskjell. Det man også kan gjøre for og gjøre ting ENDA enklere er og ha en hvit boks som selvsagt er hvitvask-vaskemiddel, og en farget boks som er fargevaskemiddel. Da kan man velge farge etter hvilket tema av farger som er i resten av rommet.




Lette løsninger som og ha skittentøy-sortering, eller navnene på personene sine klær om man er mange i familien, er og gjemme kurvene i skap eller skuffer, som vist på bildet.






//Alle bildene har jeg henta fra google.no, og er IKKE mine egne.//

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei. Kan du huske hvilken leverandør du hentet det nest siste bilde fra?